\
Bankionline.com
v7ndotcom elursrebmem
***Sprzegło***
Miałem taki moment w moim autku że zaczęło się gubić sprzęgło (tz. Zaczęło przepuszczać, pedał w momencie wciśnięcia wpadał w podłogę i nie wysprzęglało, nie zawsze można było zmieni biegi aż przestało działać). Jak nam wiadomo sprzęgło w tym modelu nie jest mechaniczne lecz hydrauliczne. Więc zaczęły się poszukiwania przyczyny, sprawdziłem poziom płynu hydraulicznego hydraulicznego okazało się że jest na minimum, co oznaczało by jakiś wyciek wiec prześledziłem układ wspomagania sprzęgła i znalazłem wyciek na popychaczu przy skrzyni (ostatni element tego układu). Wyglądało na to że wyciek jest przy popychaczu tak wiec uszkodzenia korpusu można było pominąć. Po zdemontowaniu i rozebraniu elementu okazało się iż jest tam uszczelka, zaczęły się poszukiwania w sklepach niestety okazało się że w zasadzie jest to cześć nie dostępna bo nikomu nie opłaca się tego ściągać i cena była by kolosalnie wysoka, wiec należało znaleźć jakiś zamiennik tej uszczelki. Dowiedziałem się że jest to taka sama uszczelka jak w zestawie naprawczym pompy hamulcowej do małego fiata (126p).Co prawda samej uszczelki zakupić chyba się nie da tylko trzeba kupić cały zestaw ale on kosztuje coś około 5 PLN (cena chyba nie jest wygórowana).
Koniec opowieści przejdźmy do wymiany. Wymiana jest bardzo prosta jak już wcześniej mówiłem demontujemy i rozbieramy popychacz, zdejmujemy stara uszczelkę i zakładamy nową. Niestety było by to zbyt łatwe, nowa uszczelka ma deko mniejszy otwór wewnętrzny i wciśniecie jej na odpowiednie miejsce może nam sprawić trochę trudności (pamiętamy o tym by jej nie uszkodzić przy zakładaniu bo nasze wysiłki pójdą na marne), ja w tym celu wykorzystałem imadło, powoli skręcałem i pomagałem śrubokrętem. Jaku już uda nam się wcisnąć pozostaje jedynie montaż elementu ,zalanie płynem i odpowietrzenie układu tu przyda nam się druga osoba gdyż robimy to podobnie jak przy odpowietrzaniu hamulców (czyli pompujemy pedałem, trzymamy odpowietrznikiem spuszczamy powietrze i tak aż do uzyskania pełnej wydajności). Pamiętajmy iż pedał nigdy nie będzie brał na całym skoku, zawsze jest jakiś luz (możemy przyjąć od 10-25 mm)