Bankionline.com
v7ndotcom elursrebmem
***Wymiana paska rozrządu***
Pierwszą porada jaką opisze oraz która sam już nie raz przerabiałem będzie wymiana paska rozrządu. Tej czynności nie polecam osobom które nie maja zbyt wielkiego pojęcia o mechanice. Oczywiście należało by na początku zakupić sam pasek (koszt około 120 zł.), napinacz hydrauliczny (około 450 >zł.), rolkę prowadzącą (około 70 zł.), rolkę napinacza (około 90 zł.). Opisze tu wymianę metodą podwórkową czyli z silnikiem na samochodzie. Następnym krokiem będzie przygotowanie narzędzi nam potrzebnych: młotek, klucze oczkowo płaskie-10,12,14,17,19,22; klucze >nasadowe-10,12,14,17,19 i 22; klucz naciągania rolki oraz musimy się zaopatrzyć w śrubę do napinacza hydraulicznego (8, długość 10cm pełen gwint), klucz do kół oraz lewarek. Teraz możemy przystąpić do demontażu poszczególnych części, zaczynając od podniesienia i ustawienie autka na kobyłkach (pamiętajmy tu o bezpieczeństwie i zabezpieczeniu pojazdu wykorzystując kliny pod koła) odkręcamy lewe koło, demontujemy wszystkie osłony z pod silnika, następnie odpinamy lewarek który uprości nam kolejne czynności. Teraz przystępujemy do poluźnienia i demontażu paska alternatora i paska wspomagania (w opisywanym modelu niema klimatyzacji) oraz demontujemy koła pasowe na silniku. Teraz przystępujemy do demontażu osłony górnej i dolnej paska rozrządu, ta czynność nie należy do najłatwiejszych powodu braku miejsca, wiec proponuje nie spieszyć się przy >tej czynności. Jeżeli wreszcie uda nam się już odkręcić wszystkie śruby osłony ustawiamy wszystkie koła na znakach kręcąc wałem w lewo(nigdy w prawo), jak jesteśmy pewni ustawienia luzujemy rolkę napinacza i wyciągamy pasek. Następnie korzystając z wcześniej przygotowanej śruby wciskamy napinacz i blokujemy go w pozycji 0. Następnie wykręcamy śrubę , wymieniamy obie rolki i nareszcie przystępujemy do założenia nowego paska rozrządu. Tu musimy pamiętać o znakach na kołach aby wszystkie się zgadzały(skutki złego ustawienia mogą spowodować wiele szkód). Jak już nowy pasek będzie na miejscu naciągamy rólkę (nie za mocno) napinacza i ja przykręcamy, następnie kręcimy wałem (w lewo) tak długo aż przejdzie pełen cykl (czyli jak wszystkie znaki znowu się zejdą) wtedy mamy pewność że wszystko jest ustawione tak jak powinno, jeżeli jednak cos będzie nie tak czynność powtarzamy. Teraz możemy odblokować napinacz hydrauliczny, odczekujemy 5-10 minut i robimy pomiar ile się wysunął, zalecane jest by wsunięcie nie było większe niż 3-4 milimetrów. Następnie możemy przystąpić do montażu osłon koła i pasków alternatora i wspomagania, wieszaka silnika, osłon spodnich oraz koła, opuszczamy samochód i przystępujemy do próby odpalenia(przed tym zmówmy modlitwę :D )